Hintliler Türkiye’yi turizm boykot listesine aldı!

Türkiye’ye Yönelik Hindistan Boykotu: Hint Medyası ve Sosyal Medya Kullanıcılarından Tepki

Hindistan ile Pakistan arasında devam eden siyasi gerilime dönüşen ve şimdi savaşa dönüşen durumda, Pakistan’a destek veren Türkiye’ye karşı boykot çağrıları yapıldı. Hint medyası ve sosyal medya kullanıcıları, TurkeyBoycott etiketiyle Türkiye’yi boykot etmeye yönlendiren paylaşımlarda bulundu. Bu paylaşımlarda, Hindistan vatandaşlarına Türkiye yerine alternatif destinasyonlar tercih etmeleri tavsiye edildi.

Gösterişli Hint Düğünleri ve Harcanan Milyonlar

Antalya, son yıllarda Hintli zengin ailelerin milyonlarca dolarlık düğünlerine ev sahipliği yapmaktaydı. Ancak sektör temsilcileri, bu tür organizasyonların sayısının az olduğunu ve genel turizm gelirlerinde belirleyici bir etkisi olmadığını belirtiyor.

Antalya’da tur operatörlüğü yapan Gökhan Sönmez, Türkiye Gazetesi’ne yaptığı açıklamada şunları dile getirdi:

“Hintli turistlerin gelmemesi sektörü büyük ölçüde etkilemez. Türkiye’nin turizm pazarı oldukça çeşitlidir ve güçlüdür. Avrupa’dan, Rusya’dan, Ortadoğu’dan gelen milyonlarca turist bulunmaktadır. Hintli turistler prestij açısından önemli olabilir, ancak sayısal olarak büyük bir boşluk yaratmaz.”

Avrupa ve Orta Doğu Pazarı ile Karşılanabilir

Antalya’da düğün organizasyonları düzenleyen Deniz Karahasanoğlu da benzer bir görüşte:

“Hintliler, büyük otelleri kiralayıp gösterişli düğünler düzenliyorlar. Kişi başı harcamaları yüksektir, bu doğrudur. Ancak iptaller durumunda, bu açığın Avrupa ve Orta Doğu pazarlarından gelen taleple kolaylıkla kapatılabileceğini görüyoruz.”

Karahasanoğlu ayrıca, bu tür boykot çağrılarına tüm Hint vatandaşlarının uyacağının kesin olmadığına dikkat çekti.

Diplomatik Dilin Özenli Kullanılması Önerisi

Daha temkinli açıklamalar yapan sektör temsilcileri, turizmin siyaset üstü bir alan olduğunu ve her pazardan gelen ziyaretçinin değerli olduğunu hatırlatıyor. Bu çevrelere göre, küçük gibi görünen pazarlardan kaynaklanan uzun vadeli büyük kayıpların önüne geçmek için diplomatik dilin dikkatle kullanılması gerekmektedir.

Hintli turist sayısında olası bir azalma durumunda, Türkiye’nin Pakistan ve Çin pazarlarındaki potansiyelinin arttığı belirtiliyor. Son olarak, Pakistan’da düzenlenen bir turizm fuarında Türkiye özelinde tanıtım etkinlikleri yapıldı. Ayrıca, Çinli turistlerin Türkiye’ye olan ilgisinin arttığı ifade ediliyor.

2024 yılında Türkiye’ye yaklaşık 300 bin Hintli turistin gelmesi bekleniyordu. Henüz boykotun etkileri net değilken, sektör temsilcileri bu eksikliğin diğer pazarlardan gelen turistlerle telafi edilebileceğini düşünüyor.

Related Posts

Motorin ne kadar? İşte akaryakıt fiyatları

Akaryakıta tabela 3 Temmuz’da enflasyonun açıklanmasının ardından motorine gelen zamla değişmişti. Akaryakıt fiyatlarına önce ÖTV zammı ardından Brent petrol ve dövizdeki hareketlilik ile motorine zam gelmişti? Peki güncel akaryakıt fiyatları ne …

Türkiye’ye yılın ilk beş ayında 4 milyar 727 milyon dolarlık yatırım!

Uluslararası Yatırımcılar Derneği (YASED), Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası (TCMB) Ödemeler Dengesi istatistiklerinin açıklanmasının ardından Rakamlarla Uluslararası Doğrudan Yatırımlar Bülteni’ni yayımladı. Buna göre, Türkiye’ye mayıs ayında 1 …

Rekabet Kurumu’ndan Google’a 355 milyon TL ceza: Taahhüdü ihlal etti

Rekabet Kurumu, daha önce verdiği taahhütleri yerine getirmeyen Google’a 355 milyon TL idari para cezası uyguladı. Ceza, şirketin rekabete aykırı yeni bir tasarımı devreye alması nedeniyle verildi.

Dev havayolu şirketi Musk’ın şirketi ile anlaşmayı duyurdu: Jet hızında olacak

Dev havayolu şirketi Elon Musk’ın Starlink şirketi ile anlaşmaya vardığını duyurdu. Havayolu şirketi Starlink ağı sayesinde yolcularına ‘jet hızı’nda internet hizmeti sunacak

Emeklinin hesabına 25 bin lira yatırılacak: Başvuran alacak

Emeklilerin zam oranlarının belli olmasıyla bankaların promosyon rekabeti de kızıştı. Bankalar yarışa girerken emekliler de en kazançlı yöntem için araştırmalar ve hesaplamalar yapmaya başladı. BAŞVURAN ALACAK Temmuz ayında enflasyon farkıyla …

Tüketiciyi yanıltan tanıtımlar için 141 milyon lira ceza!

Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Kurulu, bu yılın ilk 6 ayında, tanıtımlardaki aldatıcılık, bilgi eksikliğinin istismar edilmesi, ekonomik çıkarların etkilenmesi gibi kusurlar nedeniyle 141 milyon 123 bin 32 lira idari para cezası uyguladı.