Hava yolu devlerine “penceresiz pencere kenarı koltuğu” davası

Hiç pencere kenarında bulunmayan bir pencere kenarı koltuğu için ekstra ücret ödediniz mi? Eğer öyleyse, yakın zamanda açılacak toplu davalar size ilham verebilir.

Delta ve United Airlines, koltuk seçimlerini çevrimiçi olarak yanlış tanıttıkları gerekçesiyle federal mahkemede dava edildi. Davacılar, Alaska Airlines ve American Airlines gibi rakip şirketlerin bilet satışlarında, pencere olmayan koltukların açıkça belirtildiğini; ancak Delta ve United’ın yolcuları bu konuda bilgilendirmediğini iddia ediyor.

New York’ta açılan Delta davasında, şirketin yıllardır bilerek ve sistematik şekilde penceresiz “pencere kenarı” koltuklar sattığı öne sürülüyor. Örneğin, Boeing 737, Boeing 757 ve Airbus A321 gibi uçak modellerinde, pencere bulunması gereken koltukların bazıları klima veya elektrik tesisatı gibi teknik bileşenler nedeniyle penceresiz üretiliyor. Delta’nın yüzlerce bu tip uçakla günlük birçok sefer yaptığı düşünülürse, bir milyondan fazla yolcunun bu durumdan etkilenmiş olabileceği iddia ediliyor.

Yolcular için sadece manzara değil, rahatlık da önemli

Davada, pencere kenarı seçmenin sadece manzara izlemekle ilgili olmadığı vurgulanıyor. Klostrofobi, uçuş korkusu ya da daha rahat bir yolculuk isteği de yolcuların bu koltuğu tercih etme nedenleri arasında. Ancak ek ücret ödeyip pencere avantajını elde edemeyen yolcular mağduriyet yaşadıklarını belirtiyor.

Mahkemeye sunulan belgelerde, Reddit’teki r/Delta forumu gibi platformlarda yolcuların yaşadığı hayal kırıklığını paylaştığı fotoğraflar ve yorumlar da yer aldı. Reuters, SeatGuru gibi üçüncü taraf sitelerin koltukların gerçek pencere durumunu gösterdiğini hatırlatsa da, davacı avukat Carter Greenbaum

Ekstra ücretler katlanıyor

Bir pencere kenarı koltuğu seçmek bazen ciddi ek masraflar gerektiriyor. Örneğin, temel ekonomi sınıfında uçan bir yolcu, daha üst bir sınıfa geçmek için 40 dolar, ardından pencere kenarı için ekstra 30 dolar ödemek zorunda kalabiliyor. Bu ücretler yalnızca nakit ödemelerle sınırlı değil; mil programları, kredi kartı ödülleri veya üyelik avantajları da ek maliyetlere dönüşebiliyor.

United Airlines, devam eden dava hakkında yorum yapmayı reddederken, Delta da sorulara henüz yanıt vermedi.

Related Posts

Apple eski çalışanına dava açtı

Apple, eski bir çalışanına akıllı saatleriyle ilgili bazı bilgileri rakip bir şirkete sızdırdığı gerçeksiyle dava açtı.

Trump duyurdu: Hükümet Intel’in ortaklarından oldu

ABD hükümeti, Intel’in %10 hissesini satın aldı. 11,1 milyar dolara ulaşan yatırım, CHIPS Yasası kapsamında yapıldı. İşte anlaşmanın tüm detayları…

Hamilelik testi pozitif çıktı, ama arkasındaki gerçek hiç de öyle değildi!

Hindistan’da doktora başvuran bir kadının gebelik testi pozitif çıktı, ancak yapılan kontroller sonunda tanı değişti. Uzmanlar, bu durumun çok az sayıda kadında görülebilecek bir tümör türünden kaynaklandığını belirledi.

4 tekerleğinizi de kontrol edin: Bu işaret lastiğin ömrünün bittiğini gösteriyor

Aracınızın lastikleri sandığınızdan daha fazla şey söylüyor olabilir. Uzmanlara göre, lastik üzerindeki küçük bir işaret aslında ömrünün dolduğunu ve artık değiştirilmesi gerektiğini gösteriyor. Bu uyarıyı görmezden gelmek ise hem güvenliği hem de cüzdanı ciddi şekilde riske atıyor.

10.000 metreden düştü ama ölmedi: Bilinmeyenlerle dolu bir kurtuluş hikayesi

1972’de 10 bin metreden düşen bir uçakta kurtulan tek kişi olan Vesna Vulović, Guinness kayıtlarına geçti. Ancak kazanın nedeni ve kurtuluşunun gizemi, aradan geçen yıllara rağmen halen çözülebilmiş değil.

Hurda araçta 500 bin liraya yakın indirim: Türkiye’den hızlı davrandılar

Türkiye’de de gelmesi beklenen hurda araç indirimi için İtalya hızlı davrandı. Elektrikli araç satışlarını artırmak için beklenen hurda indirimini yürürlüğe koydu. Çevre ve Enerji Bakanlığı, toplam değeri yaklaşık 600 milyon Euro (yaklaşık 698 milyon dolar – 28,5 milyar lira) olan yeni sübvansiyon paketini onayladı.